Monday, July 28, 2008

Wat did I Do Since My last Entry

What did I do!!!!?????

actually been going in and out from hospital... Up till now, this is my fourth cathether... Just in case if u dont know what is cathether... its actually a tube that is inserted thru my vein that is linked to the main artery.... this is inserted in order for me to do dialysis... masa insertion tu sakit lah... tapi masa dialysis tak rasa sakit coz they linked the tube thru the dialysis machine.. cuma nak ke be extra careful..coz tempat catheter ni tak bole basah... bole dapat infection andthen deman... kalau deman confirm kena tinggal more than 3 weeks!!! sapen nak... bole jadi giler seh... kat hospital if i have to stay abt a week... semua doctor and nurses tau... i wont be at my bed most of the time... mesti merayap... pergi book shop.. of course pergi browse buku resepi.. sampai aunty kedai buku tu kenal me...but im not a naughty patient tau.. cukup time makan ubat i will be at my bed... cukup time nurse nak ambil BP, they will call to inform me before hand... kira ok lah kan.. hehehe.. this month aje dah masuk twice... sebab blockage... Last sunday masuk lagi sebab ada blockage tapi alhamdulillah... tak kena operate .. they just insert the medicine to unblock it... 2 days later dah balik... amin...


cuma sejak dua menjak sekarang ni... dah kurang masak.. i think because nowadays i feel quite weak.. which i dont know y?... kadang2 masak 1 lauk jer kaki dah lemah... nak nangis pun ada .. tapi i kuatkan semangat n tell myself... this is a test so i have to go thru it... just like taking exams in school.

nowadyas teringin nak buat muffins and belajar buat kek.. bahan2 dah ada... tapi nak buat nya dari sehari ke sehari.. actually nak join kelas decorate kek.. tapi last minute kena cancel... due to some reasons... i feel really bad... walaupun aku ni dah excited giler nak join tapi when something came up... seua kena cancel... aaahhhhggghhhh ... geram seh.. tidak dah pandai sikit buat decoration kek.. walaupun aku ni belum pernah buat kek...

hari ni tak masak ... mum in law bekal kan lauk... som makan tu jer lah .. itu pun kalau nak kasi habis makan 3 hari....

No comments: